صندوق نظرات و پیشنهادات

معمولا شنیدن اعتراضات مشتریان لذت بخش نیست، ولی بخشی از کار فروش است. پس بدقت به اعتراضات گوش فرا می دهیم. به آنها رسیدگی می کنیم. سعی نخواهیم کرد با ارائه دلایل خود را موجه نشان دهیم. سیستم فروش را طوری طراحی می کنیم که کوچکترین اعتراضات به سرعت به مدیریت انتقال یابد. شرکت مایکروسافت برای اینکار سیستمی طراحی کرده که کوچکترین اعتراضات در کامپیوتر کارکنان ثبت می شود و به مدیران بالاتر انتقال می یابد و هر مدیر آنها را دسته بندی کرده و به رده بالاتر منتقل می کند. در زمان کوتاهی پایگاهی از اطلاعات باارزش تشکیل می شود که از آن در ساخت و ارائه محصولات جدید استفاده می شود.

یکبار دیگر تاکید می کنیم:

مشتری رئیس است و همیشه حق با مشتری است.

 

خدمات مناسب به مشتریان، شریان حیاتی هر کسب و کاری است. ما می‌توانیم با تبلیغات و قیمت‌های مناسب، خریداران زیادی را جذب کنیم، و اگر نتوانیم آنها را مجاب به خرید مجدد کنیم، کسب و کار مان در بلندمدت سودآور نخواهد بود. پس همه ی تلاش ما در جهت بدست آوردن و حفظ اطمینان مشتریان عزیز بوده ، هست و خواهد بود   که این خود بالاترین سرمایه است.

طهرانی

 

 

کیفیت مناسب خدمات همان چیزی است که مشتریان را مجاب به خرید مجدد می‌کند و باعث می‌شود مشتریان را خوشحال بدرقه کنید- آنقدر خوشحال که بازخورد مناسبی از کار شما به دیگران بدهند (تبلیغات دهان به دهان ایجاد شود، مترجم). اگر شما فروشنده خوبی هستید، می‌توانید هر چیزی را فقط برای یک بار به هر کسی بفروشید، ولی این نگرش شما به کیفیت خدمات است که تعیین می‌کند شما باز هم می‌توانید به او چیزی بفروشید یا نه! در واقع این ماهیت کیفیت خدمات است که یک رابطه بلندمدت با مشتری را شکل می‌دهد. رابطه‌ای که هر یک از مشتریان احساس کند مایل است شما را دنبال کند.
تاکنون برای ایجاد چنین رابطه‌ای چه کاری کرده‌اید؟ این ضرب‌المثل را به یاد داشته باشید که شما با اعمالتان مورد قضاوت قرار می‌گیرید و نه با گفته‌هایتان.
اگر می‌خواهید خدمات مناسبی به مشتریانتان ارائه دهید، مطمئن شوید کارهای زیر را انجام می‌دهید:
۱٫ به تلفن‌ها پاسخ دهید.
بهتر است کسی تلفن‌های شما را جواب دهد و از به کار بردن تلفن‌های پیغام‌گیر خودداری کنید، زیرا اکثر مردم دوست دارند کسی به آنها پاسخ دهد و شنیدن صدای ضبط شده را دوست ندارند. برای پاسخگویی به تلفن‌ها می‌توانید کارمندان بیشتری استخدام کنید.
۲٫ هرگز قول ندهید، مگر آنکه انجامش دهید.
اعتمادسازی یکی از نکات کلیدی در هر رابطه‌ای است و کیفیت خدمات نیز از این قاعده مستثنی نیست. برای مثال اگر می‌گویید: مبلمان جدیدتان پنج شنبه به دستتان می‌رسد، مطمئن شوید که محصول پنج‌شنبه به دست مشتری می‌رسد، در غیر این صورت آن را نگویید. قبل از اینکه هر قولی به مشتری بدهید خوب فکر کنید. زیرا هیچ چیزی مثل بدقولی برای مشتری ناراحت‌کننده نیست.
۳٫ به مشتریان گوش دهید.
آیا چیزی ناراحت‌کننده‌تر از این هست که شما به کسی بگویید چه می‌خواهید یا مشکلتان را بگویید و متوجه شوید طرف مقابل به حرف‌های شما توجه نکرده است و باید دوباره توضیح دهید؟!
اجازه دهید مشتریتان صحبت کند و پاسخ‌های مناسبی چون یک راه‌حل، به او ارائه دهید.
۴٫ به نارضایتی‌ها و شکایت‌ها توجه کنید.
هیچ کس دوست ندارد به شکوه‌ها گوش دهد و برای طفره رفتن از آنها نیز همه ما این جمله را شنیده‌ایم: «نمی توان همه افراد را همیشه راضی کرد». شاید این گونه باشد، اما اگر به شکایت مشتری توجه کنید، در آن لحظه می‌توانید او را راضی کنید و کسب و کارتان را نیز به جایگاهی با کیفیت خدمات مناسب برسانید.

One Response to صندوق نظرات و پیشنهادات

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

17 − 1 =

M
e
n
u
misagh 2